آرشیو بلاگ

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یا موتور دیزلی دستگاهی است که انرژی مکانیکی حاصل از گردش موتور دیزلی را توسط یک ژنراتور به برق تبدیل می‌کند. این برق تولید شده در مقیاس‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. «ژنراتور ولوو» یکی از بهترین راندمان‌ها در بین دیزل‌ ژنراتوها در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است. این دیزل ژنراتور سوئدی با حداقل آلایندگی صوتی و استارت سریع (Fast start) و توان خروجی توانسته است خریداران زیادی را به خود اختصاص دهد.

اجزای دیزل ژنراتور

اگر بنا به ایجاد انرژی الکتریکی باشد، باید از دیزل ژنراتور استفاده کرد که برای مواقعی است که به هر دلیلی سازمان‌ها، منازل و بیمارستان ها با مشکل قطعی برق مواجه می‌شوند. به طور کلی دستگاه دیزل ژنراتور با تولید ولتاژ برق و ارائه سوخت دیزل برای کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که دیزل‌های ژنراتور به اجزای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به:

  1. منبع تغذیه و سیستم خنک‌کننده (Power supply and cooling system)
  2. رگلاتور ولتاز و سیستم سوخت (Voltage regulator and fuel system)
  3. صفحه کنترل و شارژ باطری (Control panel and battery charging)
  4. فیلتر سوخت و آلترناتور (Alternator and fuel filter)
  5. موتور دیزل و مخزن سوخت (Diesel engine and fuel tank)
  6. موتور دیزل (Diesel-Engine)
  7. ژنراتور(Alternator)
  8. مخزن سوخت (Foul Tank)
  9. سیستم خنک‌کننده و اگزوز (Cooling System)
  10. سیسستم های روان کاری
  11. شارژر باتری (Charger)
  12. کنترل پنل (Control Panel)
  13. شاسی دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به دیزل دوئیتز (DUITZ)، دیزل ژنراتور ولوو (Volvo)، دیزل پرکینس (Perkins)، کومینس (Cummins)، دیزل لووُل (Lovol)، دیزل موتورسازان، ژنراتور استامفورد (Stamford)، و ژنراتور مکالته (Meccalte) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید